سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

 

روزنامه یدیعوت آحارانوت در نسخه امروز خود فاش کرد: مقامات اسرائیلی به منظور تضمین ثبت رکورد شطرنج در کتاب گینس قوانین مربوطه را زیر پا گذاشته اند.

به گزارش شبکه خبری صداقت ، رکوردی که رژیم صهیونیستی ادعا می کند در برابر شطرنج بازان ایرانی بجای گذاشته، جعلی بوده است.

این روزنامه نوشت: ماه گذشته آلیک گرشون استاد شطرنج رکوردی را ثبت کرد که قبلا متعلق به ایران بوده است.وی ظاهرا در مسابقه نوزده ساعته مقابل بیش از پانصد شطرنج باز پیروز شده است.

اما معلوم شده است که بسیاری از این افراد استانداردهایی را که مد نظر کتاب رکوردهای گینس است،دارا نبوده اند.

یدیعوت آحارانوت دریافته است که سیصد تا پانصد و بیست و پنج نفر از شطرنج بازان مسابقه مذکور دانش آموز بوده که با اتوبوس های ویژه به محل مسابقه انتقال یافته اند.اکثر این بچه ها عضو انجمن شطرنج نبوده اند و برخی نیز قوانین بازی را لحظاتی قبل از بازی فرا گرفته بودند.حتی برخی از آنها در گفتگو با خبرنگار این روزنامه قادر نبوده اند به سوالات اولیه درباره شطرنج پاسخ دهند.

گذشته از این،مقامات شطرنج اسرائیل نیز از حضور شطرنج بازان حرفه ای در این رویداد اطمینان نداشته اند.گرشون برای ثبت رکورد باید هشتاد درصد بازی ها را برنده می شد.

نکته دیگری که در گزارش یدیعوت آحارانوت فاش شده این است که نماینده کتاب گینس پنج ساعت بعد از خاتمه مسابقه شطرنج در میدان رابین تل آویو حاضر شده است


 نوشته شده توسط هلال در شنبه 89/8/15 و ساعت 9:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 127954
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه