سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

دو دانشجوی فلسطینی رشته پزشکی  اهل نابلس که در دانشگاه ابودیس قدس مشغول به تحصیل بودند به دلیل رد پیشنهاد جاسوسی برای سرویس امنیت داخلی اسراییل ( شین بت) از ادامه تحصیل بازماندند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پایگاه خبری مرکز فرهنگی اریج قدس با اعلام این مطلب نوشت: برگهای ورود این دو دانشجوی فلسطینی به قدس از سوی شین بت توقیف شده و به آنان داده نمی شود.

این دو دانشجو گفته اند: در مقر پست ایست و بازرسی در نزدیکی قدس زمانی که قصد داشتیم وارد این شهر شویم یک نظامی اسراییلی به نام کاپتن بیران پس از اخذ مجوزهای ورود مان به ما گفت: همکاری با شین بت شرط استرداد مجوزهایتان و ادامه تحصیل در دانشگاه خواهد بود. او به ما گفت که حتی کارتی به شما داده می شود که با آن می توانید به هرکجا که خواستید چه در داخل و چه در خارج سفر کنید.  وقتی ما از این کاپتن پرسیدم که چه جور همکاری باید داشته باشیم در جواب گفت: شما باید به جمع آوری اطلاعات درباره دانشگاه ابودیس ، دانشجویانش و فعالیت های مختلف در آن بپردازید و آن را در اختیار شین بت قرار دهید.

برپایه این گزارش وقتی این دو دانشجوی فلسطینی پیشنهاد ارائه شده را نپذیرفتند و خواستار اعلام دلایل توقیف مجوزشان شدند در پاسخ به آنها گفته شد که " این مجوزها به دلیل  مسایل امنیتی توقیف شده و شما دیگر قادر به ادامه تحصیل نخواهید بود".

گفتنی است این دو دانشجو هردو 25 ساله و سال پنجم دانشجوی پزشکی دانشکده طب دانشگاه ابودیس قدس هستند. منطقه ابودیس در پنج کیلومتری شهر قدس در ظاهر تحت اداره مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد اما در واقع از سوی اسراییل مدیریت می شود.


 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:31 صبح | نظرات دیگران()

 

کاریکارتور / تاریخی
 کاریکاتور
منبع سایت مقاومت


 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:15 صبح | نظرات دیگران()

51 عالم دینی اردن با صدور فتوایی تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و حامیان آن را بر تمام مسلمانان واجب دانستند.به گزارش از روزنامه اماراتی "البیان "، 51 عالم دینی اردن با صدور فتوا اعلام کردند که تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی واجب است.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:13 صبح | نظرات دیگران()

 

کاریکارتور / تاریخی
 کاریکاتور
منبع سایت مقاومت


 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:9 صبح | نظرات دیگران()

البیره اشغالی (العالم) ـ نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) با یورش به مناطق مسکونی شهر سلفیت در شمال نوارغزه ، 15 فلسطینی از جمله شماری کودک را بازداشت کردند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:4 صبح | نظرات دیگران()

رود نیل به عنوان منبع حیات مصر همواره برای این کشور منشأ خیر و برکت بوده و حتی خدای نیل از آلهه قدیمی مصر و مورد تقدیس و احترام بوده است.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:3 صبح | نظرات دیگران()

رئیس بهایی یک شبکه تلویزیونی، ضمن دیدار با معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس، به ارزیابی نحوه حمایت از سران فتنه در ایران پرداخت.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط هلال در دوشنبه 89/2/20 و ساعت 12:21 صبح | نظرات دیگران()

خواهر امام موسی صدر گفت، شایسته ترین جانشین امام موسی صدر، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است.
ربابه صدر درباره جایگاه و نقش معنوی امام موسی صدر در لبنان اظهار داشت نام موسی صدر آن چنان با لبنان گره خورده که بسیاری فراموش کرده اند او و اجدادش در ایران متولد شده اند و ایرانی هستند.
وی افزود، امام موسی صدر به توصیه آیت الله بروجردی و بنا به وصیت آیت الله سیدعبدالحسین شرف الدینی رهبر متوفای شیعیان به عنوان جانشین آن مرحوم سرزمین مادری خود را به سوی لبنان ترک کرد ونه تنها رهبر مقتدر شیعیان این کشور شد بلکه با ایجاد وحدت میان مسیحیان و مسلمانان توانست بر قلوب تمامی مردم این کشور حکومت کند.

 نوشته شده توسط هلال در چهارشنبه 89/2/15 و ساعت 1:8 صبح | نظرات دیگران()

اظهارات بی‌پایه و دور از عرف دیپلماتیک «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات...
اظهارات بی‌پایه و دور از عرف دیپلماتیک «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده که در دیدار با ابومازن (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین)،‌ایراد شد، علاوه بر توهم قدرت این شیخ جوان، ناشی از برخی تحولات در عرصه‌ منطقه‌ای و معادلات بین‌المللی است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛
1ـ پس از مانور قدرت ایران در خلیج فارس که در راستای برقراری نظم و امنیت از سوی یگان‌های عمل کننده نیروهای نظامی با تجهیزات پدافندی و تهاجمی پیشرفته صورت گرفت و اقتدار و تسلط مجدد و کامل ایران را بر تنگه هرمز و مناطق سوق الجیشی خلیج فارس به نمایش گذاشت، این امر باعث شد که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات، از روی کج فهمی، قدرت و توانمندی ایران در منطقه را تهدیدی برای کشور خود ارزیابی نمودند و با عدول از پیام قاطع این رزمایش که در راستای صلح و امنیت منطقه صورت گرفت، تلاش مجددی را بر القاء ایران هراسی براه انداختند.

2ـ اماراتی‌ها در تکرار ادعای واهی نسبت به جزایر سه گانه ایرانی، روی حمایت امریکا و حتی رژیم صهیونیستی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند تحولات هسته‌ا ایران و عدم عدول کشورمان از مواضع اصولی خود مبنی حفظ کامل چرخه سوخت هسته‌ای این فرصت را به وزیر امور خارجه خام اندیش اماراتی داده که با پشتیبانی بیگانگان بدنبال جنجال آفرینی جدید علیه ایران باشد. این در حالی است که اقتدار و توانمندی ایران اجازه هیچ گونه دخالت نیروهای خارجی را در این موضوع نخواهد داد و دولت تازه تأسیس امارات نیز مجبور به نشست بر سر میز مذاکره و رفع برخی سوء تفاهمات است.

3ـ گرچه ایران براساس بسط و گسترش روابط با کشورهای همسایه و اصل تنش‌زدایی هیچ علاقه‌ای به ایجاد تنش و خشونت در منطقه را نداشته و ندارد، ولی این به مفهوم عدول از مواضع اصولی خویش در سندیت داشتن تاریخی حاکمیت بر جزایر سه‌گانه نیست. این در حالی است که حتی انگلیس به عنوان منبع و عامل اصلی ناامنی و تشنج در روابط ایران با امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس، بارها هر دو کشور را به مذاکره و گفتگو جهت رفع اختلافات فراخوانده است، دلیل این امر واضح است اسناد موجود نزد دولت انگلیس هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ سیاسی حاکمیت ایران را بر جزایر سه‌گانه تأیید می‌کند.

4ـ علاوه بر دلیل متقن تاریخی و اسناد دولتی نزد دولت بریتانیا و سازمان ملل متحد مهم‌ترین عاملی که می‌تواند مؤید مالکیت تاریخی ایران بر جزایر سه‌گانه قلمداد گردد، حضور نظامی و فعالیت‌های گسترده تجاری و اقتصادی در جزایر سه‌گانه است که همه این فعالیت‌ها مبتنی بر مردم شناسی و جامعه شناسی است.

5ـ بی‌تردید در جنجال اخیر امارات علیه ایران و اصرار بر مواضع گذشته می‌توان نقشی هم برای رژیم صهیونیستی قائل بود، چرا که سران این رژیم ایران را عامل عدم به ثمر رسیدن تلاش‌های صلح و سازش اعراب و اسرائیل دانسته و حمایت ایران از جریان مقاومت مردم فلسطین به ویژه حماس را دلیلی بر این ادعا می‌دانند. در رویکرد دیگر، مأموران موساد با هماهنگی اطلاعاتی و جاسوسی برخی کشورهای اروپایی به ترور محمود المبوح یکی از سران حماس دست زدند که این عملیات با عدم کنترل حفاظتی امارات در ورود تیم ترور موساد با نفوذ در این کشور انجام شد. این امر موید آن است که امارات به همراه برخی حامیان عرب خود نه تنها به فکر حمایت از آرمان مردم فلسطین نبوده و نیست بلکه دانسته در راستای اهداف شوم صهیونیست‌ها برای ایجاد تفرقه و تنش در منطقه گام برمی‌دارد.

6ـ شایسته است که وزارت امور خارجه کشورمان ضمن انتشار اسناد رسمی حاکمیت ایران بر جزایر سه‌‌گانه در مجامع بین‌المللی و اعتراض رسمی به رویکرد مقامات اماراتی برخورد قاطعی در ارتباط با این ادعا داشته باشند چرا که هر گونه انفعال در مقابل خام‌اندیشی‌های مقامات اماراتی علاوه بر جریحه‌دار نمودن احساسات مردم ایران، حیثیت بین‌المللی ایران را خدشه‌دار خواهد نمود. از این رو حتی می‌توان با کاهش مراودات اقتصادی و تجاری و کنترل خروج جهانگردان ایرانی برای سفر به امارات به عنوان راه‌حل مناسب همت گماشت.

* دکتر محمدمهدی مظاهری

 نوشته شده توسط هلال در چهارشنبه 89/2/15 و ساعت 1:6 صبح | نظرات دیگران()

اندیشمند عربستانی:
آیت الله خامنه ای الگوی مبارزه با رواج خرافات در میان شیعیان است

خبرگزاری رسا- دکتر فواد ابراهیم با انتقاد از رواج خرافات در مذهب تشیع تاکید کرد که رهبر جمهوری اسلامی ایران با صدور فتواهای اصیل اسلامی، الگوی مبارزه با رواج آموزه های خرافی در میان شیعیان است

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط هلال در چهارشنبه 89/2/15 و ساعت 12:54 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 25
مجموع بازدیدها: 128424
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه